onsdag den 6. juli 2011

Banksikkerhed ud over det sædvanlige

Der hvor jeg arbejder, har jeg et kreditkort fra en bank i USA. Forleden havde de flyttet den hjemmeside, hvor man logger på, man blev fint nok ledt videre, men adgangskoderne virkede ikke. Så en tur omkring kundeservice, og her kunne man kun blive stillet videre, hvis man kunne huske en særlig telefonkode )som jeg fik for 3 år siden sammen med pinkoden... nå endelig igennem. Nå men der var så en fejl ved flytningen, og derfor skulle man have send en ny engangskode via den mail, der stod i deres systen. Før man kunne det, skulle man så svarer på 4 sikkerhedspørgsmål .. godt så. Kom mailen frem - nej så om igen, og igennem det hele en gang til. Efter 3 dage kom der så en engangskode. Så sker der det, at jeg 2 dage efter skal logge ind igen, men jeg kan ikke huske webadressen, og linket fra den gamle hjemmesider fører ikke en videre. Og tænk - for at få oplyst linket til deres hjemmeside, hvor det blev sendt til den e-mail adresse, de havde i deres system, skulle man igen svare på sikkerhedsspørgsmål... så gav jeg op. Tænk at man ikke engang kan få et link til en hjemmeside... Og indrømmet jeg var træls at have igennem, men at noget kan være så molbo skal man da lede længe efter. Ærgeligt at man ikke kan bytte bank.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar